7 tips om slechte betalers aan te pakken

By in ,
7 tips om slechte betalers aan te pakken
Steeds meer merken we dat bedrijven elkaar als bank gebruiken.  De ‘ik kan u pas betalen als ik het geld van mijn klanten heb ontvangen’ mentaliteit, wordt vaak als normaal aanzien.
Triest want zo komen meer en meer bedrijven in de vicieuze cirkel van wanbetalers terecht.

Wij hebben al vele bedrijven bewezen dat accuraat debiteurenbeheer echt werkt!

7 praktische tips die je aardig op weg helpen :

  • Plan het debiteurenbeheer op een vaste dag.
  • Bel, indien geen reactie na de eerste rappel, de klant op.
  • Zorg dat je de juiste persoon aan de lijn krijgt.
  • Communiceer vriendelijk en diplomatisch over de onbetaalde facturen.
  • Maak duidelijke afspraken en volg deze op.
  • Bel niet op maandagmorgen of woensdag- en vrijdagnamiddag.
  • En denk eraan; de volhouder wint.

Heb je moeite om aan die lange lijst van onbetaalde facturen te beginnen? Wij helpen je graag op weg d.m.v. ProjectAdmin. Eens je een stijging op je bankrekening constateert en wij jou de juiste technieken geleerd hebben, wordt debiteurenbeheer een fluitje van een cent.  Of wil jij liever fluiten naar je centen?

Testimonial

Bedankt voor je professionele, positieve inbreng. Qua debiteuren kunnen we nu verder op eigen benen, dankzij de stevige fundamenten die jij gelegd hebt.

Mark Meukens – Talentus – Antwerpen

One Comment

Comments are closed.