8 fouten bij het digitaliseren

By in ,
8 fouten bij het digitaliseren

Zo haalt u het maximale uit uw digitalisering

De bedrijfswereld gaat door een ongeziene digitale transformatie.
Wij ervaren bij onze klanten hoe medewerkers ‘hun plan trekken’ om de digitalisering aan te gaan met de tools die hun werkgever ter beschikking stelt.  Het is dan ook zonde om na een zware investering vast te stellen dat de software niet voldoende geschikt is voor het bedrijf.

Wat zijn de meest gemaakte fouten bij de aanpak van digitalisering :

  1. Er wordt software aangekocht/gehuurd van een goeie verkoper maar die niet geschikt is voor het bedrijf
  2. Het pakket is veel te zwaar voor de onderneming; men heeft een tientonner gekocht om brood af te leveren.
  3. De aankoper/huurder heeft de gebruikers niet betrokken in het beslissingsproces
  4. Er wordt weinig of geen tijd en geld uitgetrokken voor een analyse van de workflow
  5. De medewerkers worden nauwelijks opgeleid om de software optimaal te gebruiken
  6. Men verwacht te snel dat medewerkers de software onder de knie hebben
  7. In het verkoopgesprek zijn de jaarlijks terugkerende- of supportkosten niet ter sprake gekomen. Verrassing achteraf!
  8. Er wordt terug naar Excel gegrepen voor overzichten en berekeningen

Onze adviezen :

  • Vraag tijdens het verkoopgesprek regelmatig hoe iets concreet werkt in het pakket, dan komt u snel te weten of u met een verkoper of een echte consultant te maken heeft
  • Onderzoek welke bedrijven met de software werken en vergelijk hen met uw bedrijf
  • Vraag uw medewerkers om deel te nemen aan het verkoopgesprek of de demo; zij moeten er ten slotte mee werken
  • Laat een grondige analyse maken van uw proces vòòr de implementatie, zo vermijdt u extra werk achteraf
  • Gun uw medewerkers een degelijke opleiding, u verdient dit snel terug
  • Als u overzichten vraagt uw uw software, vraag dan uitdrukkelijk om GEEN gegevens over te typen in Excel maar uit de software zelf

Wilt u weten hoe wij onze digitalisering met succes hebben aangepakt?  Schrijf dan in voor het webinar op 24/04/2018 om 11 uur.  Past het u niet om het webinar live te volgen?  Schrijf dan alsnog in, u ontvangt na het webinar een link naar de opname.

P.S. :  Overweegt u om nieuwe software te huren/kopen of om uw huidige software op de rooster te leggen?  Door onze ruime ervaring met allerlei pakketten, is het Annexe team ideaal om uw bedrijf te analyseren.

Het is niet altijd door te blijven nadenken over een probleem dat je het oplost. Vaak werkt het beter om aan het volgende probleem te beginnen en het vanuit een andere hoek te benaderen.
André Gide
One Comment

Comments are closed.